Pielgrzymka Śladami Ojca Świętego Benedykta XVI

W dniu 26 lipca we wczesnych godzinach porannych po Mszy Św. wyruszyliśmy na pielgrzymkę Śladami Ojca Świętego Benedykta XVI do Austrii i na Bawarię. W czasie pielgrzymki zwiedziliśmy miejsca związane z Papieżem Benedyktem XVI.

MARKTL AM INN – miejsce narodzin Benedykta XVI, zobaczyliśmy jego dom rodzinny oraz kościół Świętego Oswalda, w którym otrzymał chrzest.

ASCHAU AM INN – gdzie młody Joseph Ratzinger uczęszczał do szkoły podstawowej i w kościele Marii Himmelfahrt przyszły Papież przyjął Pierwszą Komunię Świętą.

ALTOTTING – po ponad 500 lat miejsce kultu niemieckiej Czarnej Madonny- cel pielgrzymek Josepha Ratzingera. Nawiedziliśmy Kaplicę Łask z IX- wieczną rzeźbą Matki Boskiej z Dzieciątkiem oraz Bazylikę Świętej Anny.

TITTMONING – dom w którym mieszkali Państwo Ratzingerowie.

TRAUNSTEIN – zobaczyliśmy budynek gimnazjum oraz Sanktuarium Duchowne Świętego Michała do którego uczęszczał późniejszy Papież a także kościół Świętego Oswalda, gdzie bracia Ratzinger odprawili Msze Święte Prymicyjne.

FREISING – miejsce święceń kapłańskich Ojca Świętego. Zwiedziliśmy Katedrę p.w. Narodzenia NMP, gotyckie kościoły Św. Jana i Św. Benedykta.

OBERNDORF – miejsce gdzie w 1818 roku w niewielkim kościółku Św. Mikołaja powstała kolęda “Cicha noc! Święta noc!”

SALZBURG – miasto Mozarta, jedno z najpiękniejszych miast Austrii, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto, Dom Mozarta, Katedrę Św. Ruperta a także wyjechaliśmy na górę do Bazyliki Maria Plain.

Dom rodzinny Wolfganga Amadeusza Mozarta

HOHENSCHWANGAU, NEUSCHWANSTEIN, LINDERHOF – miejsca gdzie zwiedzaliśmy zamki i ogrody Ludwika II.

HOHENSCHWANGAU

NEUSCHWANSTEIN

LINDERHOF

ETTAL – Benedyktyński kościół wzorowany na Bazylice Grobu Świętego w Jerozolimie.

MELK – zwiedzaliśmy Klasztor Benedyktynów.

GERMISCH-PARTENKIRCHEN – miasto sportów zimowych oraz panorama najwyższych szczytów Alp Bawarskich.

MONACHIUM – stolica Bawarii, w której zobaczyliśmy miedzy innymi: Kościół Św. Piotra, Katedrę NMP, Ratusz ze słynnym kurantem, Fontannę Rybną, Pałac Holstein, Akademię Katolicką oraz miasteczko olimpijskie i Muzeum Nowoczesnych Samochodów i Motocykli BMW.

Pielgrzymkę zakończyliśmy 1 sierpnia we wczesnych godzinach porannych Mszą Świętą w naszym Kościele Parafialnym.

Pielgrzymka dostarczyła nam wielu wrażeń oraz pozostawiła niezapomniane wspomnienia.