Wycieczka w Gorce

11 września w sobotę wczesnym rankiem, razem z Ks. Markiem, wyjechaliśmy na wycieczkę w Gorce, szlakiem Jana Pawła 2. Celem nasze wędrówki była góra Torbacz- 1310 m n. p. m.

Po drodze zatrzymaliśmy się w Łopusznej. Tam nawiedziliśmy miejscowy cmentarz, gdzie spoczywa Ks. Józef Tiszner, wspaniały kapłan, który ukazując piękno góralskiej tradycji i jej głęboki sens, potrafił przez nią przybliżyć ludziom Boga.

Wstąpiliśmy również do zabytkowego, drewnianego kościoła, aby się pomodlić.

Z Łopusznej ruszyliśmy Papieskim Szlakiem na Turbacz. Pierwsze podejście było bardzo strome i wyczerpujące. Przy słonecznym i bezchmurnym niebie, podziwialiśmy piękne widoki i ukazujące się w oddali Tatry.

Wszyscy odetchnęli z ulgą, gdy naszym oczom ukazało się schronisko na Turbaczu.

Po posiłku i krótkim odpoczynku, ruszyliśmy w drogę powrotną. Na trasie zejścia znajduje się Kapliczka Papieska.

To przy niej Ks. Marek odprawił dla nas Mszę Świętą. Dalej malowniczym szlakiem zeszliśmy do Nowego Targu (dzielnica Kowaniec), gdzie czekał na nas autobus. Na rynku w Nowym Targu zjedliśmy pyszne lody. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Ludźmierzu, aby wstąpić do kościoła, nawiedzić Matkę Bożą, oraz chwilę odpocząć w Ogrodzie Różanym.

Wieczorem, zmęczeni lecz szczęśliwi wróciliśmy do naszych domów.